Total Pageviews

Saturday 29 August 2020

Ali dan Abu Episod 3 :Pergi ke Solat Jumaat

 Amaran:Cerita ini adalah fantasi dan tidak pernah berlaku di dunia sebenar

Genre:Fantasy,comedy

Ali dan Abu pergi ke masjid untuk solat jumaat

Abu:Anjing apa yang suka kacau orang?

Ali:Rotweiler

Abu:Salah

Ali;German Sepherd

Abu:Salah

Ali:Anjing Kurap

Abu:Salah jawapannya awak

Ali:Ish2 Abu yang anjing kurap

Lalu anjing rotweiler lompat dari pagar rumah

Anjing Rotweiler:Dengar kata ada perkataan anjing

Ali dan Abu:Saya cuma bergurau....Sejak bila awak pandai bercakap macam manusia.?Tak menyalak pun

Anjing Rotweiler:Adalah....Gurau atau tak tetap salah....Saya pantang dengar perkataan anjing....

Jom kejar awak

lalu anjing rotweiler kejar Abu dan Ali

Nasib baik anjing lencong ke kiri....Abu dan Ali lencong ke kanan

Ali:Anjing mana?

Abu:Tak tahu la

Namun dengan nasib buruk ,Ali tertanggal selipar dan Abu masih pakai Sandal

Abu:Kenapa berkaki ayam?

Ali:Aikk kenapa saya berkaki ayam...selipar saya mana?

Abu:Saya suruh awak pakai sandal awak degil.....

Lalu ayam keluar dari reban

Ayam:Awak nak ejek saya eah

Ali:Sejak bila awak pandai bercakap macam manusia?

Ayam:Tak kisah ah...Awak mengejek saya tak pandai pakai kasut......,tak pa saya kejar awak

lalu ayam kejar Abu dan Ali

Namun dengan nasib baik ayam tersebut terperangkap dengan jaring

Ali:Aik kenapa ayam tersangkut dengan jaring?

Abu:Biar je


 Abu dan Ali sampai ke masjid dengan selamat tanpa sebarang kecederaan dan tidak digigit langsung oleh ayam dan anjing tapi Ali mengalami luka pada kaki akibat berkaki ayam..

No comments:

Post a Comment